Strona główna Artykuł sponsorowany Lokalne SEO – na czym polega?

Lokalne SEO – na czym polega?

0

Wielu właścicieli lokalnych firm zastanawia się, czy pozycjonowanie strony firmowej będzie w stanie przynieść efekty. Dopasowane do potrzeb takich podmiotów działania będą w stanie zwiększyć pozycję witryny w wynikach wyszukiwania. Przekładać się to może na większą rozpoznawalność firmy. Potencjalni klienci będą mogli znacznie szybciej znaleźć ofertę, czy lokalizację przedsiębiorstwa. W ten sposób regularnie realizowane, profesjonalne działania marketingowe mogą przynosić doskonałe efekty długoterminowe. Zwiększenie sprzedaży, a co za tym idzie dochodów to klucz do budowania udanego biznesu. Dla lokalnych firm przeznaczone jest pozycjonowanie regionalne, które ma na celu wypromować słowa kluczowe powiązane z konkretnymi miejscowościami. 

Czym jest pozycjonowanie lokalne? 

Prowadzone lokalnie pozycjonowanie z zasady nie różni się od tego w standardowej wersji. Poszczególne etapy przygotowania i przeprowadzenia kampanii są takie same. Natomiast wybierane są nieco inne frazy, które będą promowane w przestrzeni internetowej.

Poszczególne etapy pozycjonowania będą obejmowały:

  • przygotowanie strony pod kampanię SEO,
  • analiza i wybór słów kluczowych,
  • przygotowanie dobrej jakości treści,
  • umieszczenie w odpowiednich miejscach linków.

Różnicą w stosunku do standardowego pozycjonowania jest to, że słowa kluczowe będą powiązane z konkretnym miejscem. Przy normalnych działaniach marketingowych promowana są frazy ogólne. Dotyczyć to może konkretnych nazw produktów czy usług. Natomiast takie słowa muszą być przy lokalnym pozycjonowaniu powiązane z wybranym miejscem. W ten sposób lokalne seo jest w stanie budować pozycję strony firmowej w organicznych wynikach wyszukiwania. Uzyskanie wysokich miejsc, na których wyświetla się strona firmy po wpisaniu przez Internautę konkretnego hasła, to sposób na zwiększenie ruchu na stronie. W ten sposób skutecznie można trafić do potencjalnych klientów. Przy właściwie wybranych słowach kluczowych można uzyskać wysokie poziomy konwersji, czyli tego, jak dużo osób trafiających na stronę z wyszukiwarki zdecyduje się na skorzystanie z oferty. 

Dla kogo przeznaczone jest lokalne seo? 

Wiele firm funkcjonuje jedynie w wybranych miejscowościach czy regionach. W odróżnieniu od przedsiębiorstw obsługujących klientów z całego kraju nie obsługują one nabywców z dowolnego miejsca. Zatem najważniejsze jest pozyskiwanie takich, którzy dokonują zakupów w miejscu, w którym funkcjonuje firma. Niezbędne jest z tego powodu zdecydowanie się na pozycjonowanie lokalne, gdyż standardowe działania pozycjonujące dla witryn firmowych, które nie pozwolą efektywnie pozyskiwać potencjalnych klientów. Jeśli lokalny sklep sprzedaje rowery tylko na terenie Poznania i nie obsługuje dostaw do innych miejscowości, wówczas nie ma znaczenia, że potencjalny klient z Warszawy odwiedzi stronę firmową. Prawdopodobieństwo, że dokona on zakupu, jest bardzo małe. Kluczowe jest poszukiwanie zainteresowanych kupców, którzy mieszkają na terenie Poznania. Właśnie możliwość pozyskania takich klientów jest w stanie zapewnić pozycjonowanie regionalne.

Jest to doskonały sposób na promowanie usług, choćby dla firm świadczących usługi wyłącznie w swojej siedzibie, jak:

  • lokalne sklepy stacjonarne,
  • hotele,
  • zakłady fryzjerskie,
  • gabinety dentystyczne,
  • prywatne szkoły.

Pozycjonowanie wykorzystujące lokalne frazy jest w stanie zapewnić zwiększenie ilości zainteresowanych klientów, którzy trafią na stronę firmową. W ten sposób mogą oni zapoznać się z zakresem usług podmiotu gospodarczego czy lokalizacją siedziby przedsiębiorstwa. Marketing SEO ma zatem na celu budowanie rozpoznawalności witryny firmy w przestrzeni internetowej. Większa liczba odwiedzających to zarówno budowanie pozycji strony w wynikach wyszukiwania, jak i też budowanie marki. Realizując pozycjonowanie lokalne, można poprzez jeden rodzaj realizowanych działań marketingowych, uzyskać szeroki zakres rezultaty. 

Dlaczego lokalne wyniki wyszukiwania mają duże znaczenie?

 Intensywny rozwój Internetu sprawia, że coraz więcej osób wykorzystuje go do szukania przydatnych informacji. Dotyczy to również wyszukiwania informacji o firmach, które oferują konkretne usługi. Jeśli zamierza się dotrzeć w skuteczny sposób do klientów, trzeba być widocznym w przestrzeni internetowej. W coraz większym stopniu ma to znaczenie nie tylko dla firm prowadzących działalność w Internecie, ale również dla tych, które funkcjonują stacjonarnie. Jednak takie podmioty powinny postawić na np. pozycjonowanie Łódź, które pozwala wykreować widoczność w lokalnych wynikach wyszukiwania. Osoby mieszkające w konkretnych miejscowościach, szukając firm oferujących produkty czy usługi, mogą je szybko znaleźć za pośrednictwem Google.    

Jak lokalne seo wpływa na widoczność w lokalnych wynikach wyszukiwania? 

Do uzyskania odpowiedniej widoczność w lokalnych wynikach wyszukiwania niezbędne jest realizowanie szerokiego zakresu działań.

Profesjonalne pozycjonowanie regionalne będzie obejmowało:

  • wykorzystanie profilu Google Moja Firma,
  • uzyskanie pozytywnych opinii,
  • optymalizację strony internetowej,
  • pozyskanie linków regionalnych. 

Bardzo ważne jest stworzenie profilu Google Moja firma. W ten sposób można zaprezentować swój biznes w Google Mapach. Dodatkowo można uzyskać możliwość pojawiania się w wynikach organicznych, a w ramach prezentowanych użytkownikom wyszukiwarek map. Z punktu widzenia klienta to bardzo ważne informacje. Pozwalają one po sprawdzeniu konkretnego hasła ocenić, czy znalezione firmy znajdują się w miejscach, do których będzie mógł wygodnie dotrzeć. Jest to jednym z czynników wpływających na to, że klienci decydują się na skorzystanie z usług konkretnej firmy, która działa w miejscu, w którym przebywają. Z jednej strony może to być miejsce zamieszkania, ale również miejscowość, w której przebywają na wakacjach czy wyjazdach służbowych. Na stworzonym profilu, agencja seo funkymedia zapewni również wykreowanie pozytywnych opinii. Dodatkowo taki profil jest również miejscem, w którym można odpowiadać na konkretne pytania klientów. To dodatkowy sposób budowania pozytywnego wizerunku poprzez sprawną komunikację.   

/Artykuł sponsorowany/

Poprzedni artykułMają za sobą misje w Afganistanie, Iraku, Bośni. Weterani wojskowi goszczą w Świdnicy
Następny artykułWybuchowy początek kampanii cukrowniczej. Między burakami odnaleziono pocisk