Strona główna Artykuł sponsorowany Rola przepraw promowych w transporcie międzynarodowym

Rola przepraw promowych w transporcie międzynarodowym

0

Dość wielu z nas doskonale wie o tym, że rola przepraw promowych w transporcie międzynarodowym jest znaczną, bo mosty zaspokajają jedynie pewną część potrzeb i co najważniejsze mosty nie mogą być dowolnie długimi. Mowa tu choćby o tym, że najdłuższy most wiszący ma ponad dwa kilometry długości i budowano go ponad dziesięć lat, czyli nie jest to coś, co można łatwo i szybko wybudować.

Zmienność połączeń promowych
Doskonale wiadomo o tym, że spore mosty wiszące to znaczne inwestycje i łączą one ze sobą tylko dwa punkty, a jeden prom może najpierw realizować jedną trasę wodną, a drugiego dnia inną. W tym tkwi zaleta konkretnego promu. Taka konkretna opcja może być też atrakcyjniejszą od samolotu, bo samolot może być droższym i co równie istotne nie do każdego samolotu wjedzie się autem osobowym lub ciężarowym. Z tej przyczyny rola przepraw promowych w transporcie jest wybitnie istotną.

Kluczowe w tym wszystkim ma też i to, że pewne połączenia mogą realizować wyłącznie promy, bo jakaś wysepka na jednym z mórz tropikalnych może być też i tą, do której jedzie dostawa paneli fotowoltaicznych, a jedyną metodą na ich szybkie dostarczenie jest prom, który dobije nawet do tego błotnistego wybrzeża, czyli prom, który może mieć nawet kilka dekad na karku, a do konkretnej wyspy dopływa dwa razy w tygodniu.

Spore promy
Te najistotniejsze z połączeń dla transportu międzynarodowego realizują spore promy, czyli te, które na pokładach mieszczą wiele dużych aut dostawczych. Kluczowe znaczenie ma też i to, że firmy transportowe mają już zamówioną przeprawę promową i to w momencie, w którym to dana ciężarówka wyrusza w drogę. Takie podejście do tego typu zagadnień gwarantuje zyski i to nie tylko dla firm eksploatujących promy.

Z przyczyny tych liczy się też i to stałe utrzymanie połączeń, które kosztują, ale nie może dojść do tego, że kilkadziesiąt ciężarówek będzie czekać na prom ponad dzień i to w Europie Zachodniej. Sytuacja tego typu może mieć miejsce gdzieś w Indonezji i to w przypadku transportu do jednej z mniej istotnych wysepek, ale w krajach znacznie bardziej rozwiniętych cos takiego raczej się nie uda. Mowa tu o tym, że transport promowy musi zachować swoją prężność.

Szybkie promy
Na pewnych trasach kursują promy o dwóch kadłubach, czyli zamiast jednego i płaskodennego mają one te dwa wąskie i rozpędzają się one do prędkości niemal trzykrotnie wyższej od typowego promu. Wadą tego typu jednostek pływających jest to, że na pokład zabierają mniej ludzi i pojazdów, ale ich kluczowa zaleta polega na tym, że szybciej realizują połączenia.

Zapewne tego typu jednostki pływające za jakiś czas staną się większymi i bardziej pojemnymi, ale nie może się to stać kosztem ich szybkości i zdolności manewrowych. Dlatego ewolucja tych promów musi być przemyślaną, ale w pewnych lokalizacjach sprawdzają się wyjątkowo dobrze, czyli o wiele lepiej od tradycyjnych promów i co równie istotne tego typu jednostki szybciej dobijają do nabrzeża, bo mają dwa kadłuby i w każdym po silniku, z tej przyczyny o wiele sprawniej manewrują same w ograniczonej przestrzeni.

Artykuł strony przeprawy promowe promy24.com.

/Artykuł sponsorowany/

Poprzedni artykułWahasz się nad certyfikatem SSL? Poznaj cztery powody, dlaczego warto go mieć!
Następny artykułLato na podwórku w Świdnicy trwa. Moc atrakcji aż do września