Klasyka w mistrzowskim wykonaniu i współczesny muzyczny głos na jeden z najbardziej palących tematów, zwłaszcza w Polsce. Melomani, poszukujący piękna i nowych, nieoczywistych wrażeń nie zawiedli się, uczestnicząc w kolejnych koncertach XII Festiwalu Bachowskiego w Świdnicy.
Dyrektor artystyczny fesiwalu Jan Tomasz Adamus od lat godzi tradycję z poszukiwaniami nowego. Muzyka gości w unikalnym, także ze względu na akustykę, drewnianym Kościele Pokoju, w maleńkich wiejskich kościołach, ale także oswaja wnętrza dworców kolejowych. W tym roku po raz pierwszy zawitała do hali produkcyjnej. W industrialnym wnętrzu publiczność obejrzała „Comfort Starving”, monodram na głos tenora i fortepian, który swoją premierę miał 1 lipca w Pradze.
Utwór jest niezwykle osobistym głosem o dramacie osób LGBT+, które doświadczają odrzucenia i przemocy. Ian Bell, autor libretta, poprzez muzykę opowiedział własną historię, historię geja, prześladowanego w szkole, dotkniętego problemami z odżywianiem. W monodramie wystąpili Petr Nekoranec (tenor) i pianista William Kelley, reżyserował Krystian Lada.
Operę-monodram widzowie obejrzeli w hali Świdnickiej Fabryki Urządzeń Przemysłowych, a wcześniej w Kościele Pokoju mistrzowskim wykonaniem Exsultate jubilate Symfonia A-dur Amadeusza Mozarta zachwycili Capella Cracoviensis i tenor Samuel Mariño.
Festiwal Bachowski w Świdnicy potrwa do 8 sierpnia. Program na bach.pl, bieżące wydarzenia i informacje można śledzić na Bach Festival Świdnica. Organizatorami są Świdnicki Ośrodek Kultury i Capella Cracoviensis.