Dlaczego akurat pozycjonowanie sklepu internetowego?
Już na starcie należy powiedzieć, że absolutnie nie chodzi o wybranie wyłącznie tego kanału marketingowego. W praktyce najlepiej działa synergia różnych sposobów dotarcia do odbiorców. Reklama w social media pozwala doskonale trafiać do osób interesujących się konkretnymi tematami, reklama Google Ads umożliwia znakomite targetowanie geograficzne.
Z kolei pozycjonowanie sklepów internetowych to działanie świetne, by dotrzeć do odbiorców na różnych etapach lejka sprzedażowego, zarówno tych, którzy szukają konkretnego produktu w celu jego zakupu, jak i tych, którzy dopiero zastanawiają się nad tym, co wybrać. Dzięki temu pozycjonowanie e-commerce może pomóc trafić do odbiorców na bardzo różnym etapie podejmowania decyzji i w połączeniu z działaniami remarketingowymi znacząco podnieść sprzedaż.
Pozycjonowanie sklepów musi się zacząć od audytu
Zaraz na początku działań SEO osoby za nie odpowiedzialne powinny wykonać kompleksowy audyt. To właśnie na tym etapie wyszukiwane są słowa kluczowe, które dla danego e-commerce’u będą najbardziej efektywne oraz znajduje się elementy witryny, które wymagają poprawienia. Właśnie dlatego zanim zacznie się pozycjonowanie sklepu Widoczni (duża agencja interaktywna) poświęcają dużo czasu na ten proces.
Audyt to oczywiście nie tylko znajdowanie najbardziej obiecujących fraz, lecz również tych „pomniejszych”, które mają mniejszy potencjał, ale można znacznie szybciej uzyskać na nich widoczność. W końcu pozycjonowanie sklepu w Google to działanie szerokie, w ramach którego nie można skupiać się na „punktowych” obszarach strony – istotne jest poprawienie całkowitej widoczności i trafianie do osób, które wyszukują frazy z tak zwanego długiego ogona wyszukiwania.
Co się składa na pozycjonowanie sklepów internetowych?
Jeden z elementów już wymieniliśmy – to audyt, wraz z następującą po nim optymalizacją. Ale na tym nie koniec. Pozycjonowanie sklepu w Google to także ciągłe monitorowanie konkurencji, analizowanie jej i dążenie do tego, by ją zdominować w obrębie wyników w Google. Z drugiej strony pozycjonowanie e-commerce to także szukanie nisz, w których konkurencja się nie wybiła, a które mogą stanowić niejako „drogę na skróty” w osiąganiu sukcesu.
To jednak nie wszystko. Pozycjonowanie sklepów to także dbałość o unikalną treść, która na dodatek musi być dobrze dopasowana do wymogów wyszukiwarki. Unikalną, ponieważ algorytmy lepiej oceniają to, co nie zostało skopiowane. A dopasowaną dlatego, ze tekst powinien wydać się robotom wyszukiwarki jak najlepiej odzwierciedlający zapytania internautów.
A im dokładniejsze będą opisy produktów, tym większa szansa, że pozycjonowanie sklepu internetowego pozwoli dotrzeć do nawet tych internautów, którzy wpisują w Google bardzo rozbudowane i doprecyzowane zapytania.
/Artykuł sponsorowany/