Strona główna Wydarzenia Świdnica Autobus o fatalnej godzinie i wiecznie spóźniony

Autobus o fatalnej godzinie i wiecznie spóźniony

5

Od MPK do Urzędu Miejskiego wędrowała telefonicznie mieszkanka Świdnicy, która przez niedostosowany do potrzeb pasażerów rozkład jazdy i wieczne spóźnienia nie może na czas dotrzeć do pracy. – Na ten kurs czekało wcześniej bardzo wielu pasażerów, teraz mało kto jeździ, a prośby o zmianę nic nie przynoszą – skarży się czytelniczka Swidnica24.pl.

fot. UM Świdnica/MPK Świdnica

Od momentu zamknięcia szkół Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne wprowadziło okrojony rozkład jazdy w dni powszednie. – Dojeżdżam autobusem linii nr 1 z przystanku na ul. Jodłowej do pracy przy ul. Strzelińskiej. Moja zmiana zaczyna się o 14.00.  Wcześniej był kurs o 13.30, który pozwalał mi dotrzeć na czas. Teraz tego kursu nie ma. Zostały tylko o 13.14 i 13.46. Z pierwszego nie mogę korzystać ze względu na moje dziecko. Kurs o 13.46 to porażka, autobus zwykle się spóźnia albo dojeżdża dosłownie na minutę przed 14.00. 3 grudnia w ogóle nie przyjechał! W pracy już na mnie patrzą krzywo, bo albo wpadam na ostatnią chwilę, albo spóźniona. – Jestem skazana na dojazdy autobusami ze względu na pracę i opiekę nad dzieckiem  – mówi świdniczanka i dodaje, że z kursu o 13.30 korzystało wielu pasażerów, teraz autobus wozi powietrze.

– Dzwoniłam do MPK i pytałam, czy nie można zamienić tego jednego kursu na godzinę, która wielu ludziom pracującym przy Strzelińskiej pasowała. Odesłali mnie do Urzędu Miejskiego, bo to nie oni ustalają rozkład jazdy. W urzędzie jakaś pani powiedziała, że to nie oni, tylko zewnętrza firma. Do kogo jeszcze mam dzwonić w takiej prostej sprawie? Tu chodzi o jeden kurs! – rozkłada ręce pasażerka.

O wyjaśnienia zwróciliśmy się 4 grudnia do rzecznika prasowego miejskich spółek Witolda Tomkiewicz. – Organizatorem komunikacji miejskiej w Świdnicy jest Gmina Miasto Świdnica a MPK Świdnica jest operatorem/przewoźnikiem. Ostateczne decyzje dotyczące rozkładu jazdy są w gestii Organizatora. Naszą rolą jest przekazywanie wszystkich uwag pasażerów związanych m.in. z konstrukcją rozkładu jazdy jak również naszych sugestii. MPK Świdnica jest wykonawcą zatwierdzonego przez Gminę Miasto Świdnica rozkładu. Otrzymany od Pani list przesłaliśmy zgodnie z procedurą do UM. Opisywana przez Państwa czytelniczkę sytuacja niezrealizowania kursu „jedynki” jest częściowo nieprawdziwa: trzeciego grudnia autobus linii 1 miał awarię, co spowodowało, że planowy kurs obył się z opóźnieniem. Wszystkich pasażerów przepraszamy za kłopoty z tego tytułu – odpowiedział rzecznik.

Pytania przekazaliśmy również do świdnickiego magistratu. Czekamy na odpowiedź i reakcję.

Agnieszka Szymkiewicz

Poprzedni artykułZmarła księgowa, podejrzana o wyprowadzenie pieniędzy ze świdnickiej SP nr 4. Co dalej z postępowaniem prokuratorskim?
Następny artykułPonad 50 nowych przypadków zakażenia koronawirusem w powiecie świdnickim