Do wzmocnienia aktywności społecznej osób starszych, utrzymywania ich w dobrej kondycji psychicznej i włączania ich do życia społecznego ma się przyczynić Świdnicki Telefon Zaufania dla Seniorów, stanowiący zarazem odpowiedź na potrzeby osamotnionych lub mniej aktywnych seniorów, którym szczególnie doskwiera brak kontaktu z innymi ludźmi. Zespół wolontariuszy od poniedziałku do piątku, w godzinach 10.00-13.00, dyżuruje pod numerem telefonu 507 300 002.
– Świdnicki Telefon Zaufania dla Seniorów ma służyć wszystkim, którzy potrzebują porozmawiać, podzielić się swoimi troskami, „wygadać się” drugiej osobie. Szczególnie w tym trudnym okresie jaki mamy ze względu na obecną sytuacje epidemiologiczną. Dzwoniący mogą liczyć na wysłuchanie, zrozumienie, rozmowę w przyjaznej i bezpiecznej atmosferze. W ten sposób Telefon ma przeciwdziałać osamotnieniu, ułatwiać osobom starszym udział w życiu społecznym, czy realizację aktywności rekreacyjnej bądź kulturalnej – tłumaczą pomysłodawcy.
– Jeśli czujesz się samotny i chcesz po prostu porozmawiać to zadzwoń. Dzwoniąc dowiesz się z jakich propozycji Senior może w naszym mieście skorzystać. Przedstawimy Ci m.in. ofertę Dziennego Domu „Senior-WIGOR”, Klubów Seniora czy Uniwersytetu III Wieku. Uzyskasz też informację jak załatwić sprawę urzędową lub inną sprawę ważną dla Seniora – zachęcają.
Świdnicki Telefon Zaufania dla Seniorów jest obsługiwany przez seniorów-wolontariuszy, mieszkańców Świdnicy, uczestników zajęć prowadzonych przez Dzienny Dom „Senior-WIGOR”. W tym celu zostali oni przygotowani i przeszkoleni przez psychologa Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Świdnicy. W czasie dyżuru seniorzy-wolontariusze odbierają telefony, wyszukują informacji, a także oddzwaniają do osób, które próbowały się połączyć poza godzinami dyżurów.
/UM Świdnica, opr. mn/