Cenny układ urbanistyczno-architektoniczny miasta, położony pomiędzy ulicami Armii Krajowej, Wałbrzyską, Głowackiego i Niecałą, objęty jest ochroną konserwatorską, jako tzw.: „Czerwone Koszary”. Jest to kolejny obszar w mieście, gdzie prowadzone są działania w ramach porządkowania przestrzeni publicznych – informuje Magdalena Dzwonkowska.
– To już kolejny teren miasta, na którym realizujemy konsekwentnie naszą politykę reklamową, u podstaw której leży przede wszystkim współpraca z przedsiębiorcami i właścicielami nieruchomości. Poprzez kampanię informacyjną skierowaną indywidualnie do poszczególnych osób udaje się nam wspólnie przywrócić wartości tak pięknego zespołu zabudowy. W tym miejscu należą się podziękowania wszystkim, którzy ze zrozumieniem poprawiają wizerunek swoich nieruchomości i podjęli trud uporządkowania i wykonania na nowo szyldów – podkreśla Małgorzata Osiecka, dyrektor Wydziału Gospodarki Przestrzennej i Architektury Urzędu Miejskiego w Świdnicy.
Jednocześnie miasto porządkuje swoje tereny, zgodnie ze złożoną deklaracją, że gospodarz winien służyć przykładem. Znikają kolejne reklamy umieszczone na mieniu gminnym. I tak, przy ul. Esperantystów, na jednym z głównych skrzyżowań drogi krajowej nr 35 oraz przy skrzyżowaniu ulic Wałbrzyskiej i Polna Droga, stanowiącym wjazd od strony południowej do miasta, został przywrócony już porządek.
Urząd będzie kontynuował przyjętą politykę reklamową, rozbudowując sukcesywnie obszary współdziałania z mieszkańcami i przedsiębiorcami. Zachęcamy zatem do współpracy i odwiedzania strony urzędu www.um.swidnica.pl, zakładki „Polityka reklamowa miasta Świdnicy”, gdzie umieszczane są m.in. opis działań w zakresie polityki reklamowej, zasady umieszczania reklam czy galeria dobrych praktyk.
/Źródło i zdjęcia UM w Świdnicy/