Kolejne nielegalne lub nieodpowiednie reklamy zostały usunięte z kamienic, płotów i ulic w Świdnicy. – Pracownicy Wydziału Gospodarki Przestrzennej i Architektury Urzędu Miejskiego w Świdnicy od września ubiegłego roku skutecznie korzystają z nowych narzędzi prawnych w celu uporządkowania wspólnej przestrzeni w mieście – informuje Mateusz Jadach z UM w Świdnicy.
W ostatnich tygodniach zniknęły szyldy i bilbordy z budynku przy ul. Łukowej 1, Rynek 32, Spółdzielczej 14, Stamma 8, Wałbrzyskiej 52 czy z okolic ronda Westerplatte/Lipowa. W większości były to nośniki reklam umieszczone bez odpowiednich zezwoleń, bądź były niezgodne z wytycznymi w zakresie ich rozmieszczenia i formy.
– Nikogo, kto chce z nami współpracować nie zostawiamy bez odpowiedniego wsparcia. Stawiamy na dialog z przedsiębiorcami i podpowiadamy im, w którym kierunku powinni iść chcąc umieścić szyld reklamowy czy baner – zaznacza Małgorzata Osiecka, dyrektor Wydziału Gospodarki Przestrzennej i Architektury.
Urząd Miejski od kilku miesięcy prowadzi kampanię informacyjną skierowaną do wszystkich podmiotów gospodarczych na terenie miasta. Uruchomiona została specjalna strona internetowa, na której znajdują się wszelkie informacje odnośnie prowadzonej polityki reklamowej, działań miasta, zasad umieszczania reklam czy aktów prawnych. Funkcjonuje także galeria dobrych praktyk, gdzie przedstawiono reklamy, które mogą służyć jako przykład dobrych, estetycznych i zgodnych z wszelkimi regułami prawa rozwiązań. Szczegóły TU.
/Źródło i zdjęcia UM w Świdnicy/
Rynek