Tegoroczny finał świdnickiego przeglądu Truskawka rośnie w siłę. W weekend 22-24 kwietnia na fanów muzyki niezależnej będzie czekać w Klubie Bolko sporo wydarzeń. Skład właśnie powiększył się o bydgoski duet Tropy oraz dwa muzyczne filmy dokumentalne – informuje Świdnicki Ośrodek Kultury.
Tropy (fot. Radosław Maciejewski)
Oprócz wcześniej zapowiedzianych 6 występów konkursowych i koncertu zespołu Hańba!, na tegorocznej Truskawce będzie można usłyszeć także bydgoski duet Tropy, który tworzą Artur Maćkowiak (Innercity Ensemble, Something Like Elvis, Potty Umbrella) i Bartek Kapsa (Contemporary Noise Sextet, Something Like Elvis) – od czterech lat organizujący razem Festiwal Fonomo. Teraz do specjalnie przygotowanych filmów eksperymentalnych Pedra Fereiry skomponowali muzykę, którą zagrają na żywo. Osiem różnych filmów, od abstrakcyjnych wideo-artów po filmy found footage, zawieszonych w gęstwinie dźwięków, rozpostartych między melodiami a improwizowanymi eksperymentami. Założeniem tego projektu jest sytuacja, w której dźwięk i obraz silnie na siebie oddziałują, ale jednocześnie żadna z tych sfer nie dominuje. Film i muzyka w tym przypadku to dwie równolegle opowiadane historie, które wchodzą ze sobą w bliską interakcję. Premiera debiutanckiej płyty Tropów już 14 marca!
Oprócz filmowo-dźwiękowego występu Tropów, w niedzielę 24 kwietnia będzie można zobaczyć też 2 muzyczne filmy dokumentalne.
Wyreżyserowany przez Christopha Greena i Brendana Canty’ego obraz „Every Other Summer” jest dokumentem opowiadającym o Solid Sound Festival, trzydniowym wydarzeniu muzyczno-artystycznym organizowanym przez członków zespołu rockowego Wilco, które odbywa się co dwa lata na terenie Muzeum Sztuki Współczesnej stanu Massachusetts (MASS MoCA) w North Adams. Film przenosi nas w sam środek utopijnego zatracenia, jakie charakteryzuje ten festiwal, wskazując na pozytywny wpływ, jaki wywarł on na podupadłe poprzemysłowe miasteczko North Adams w stanie Massachusetts.
„Do It Together” jest filmem, który próbuje wniknąć w wewnętrzne funkcjonowanie niezależnej sceny muzycznej, portretuje doświadczenie najistotniejszych współczesnych muzyków niezależnych. Skłania do dyskusji nad różnymi podejściami i sposobami przetrwania na scenie muzycznej oraz zachowania niezależności. Wszystko to w połączeniu z niesamowitymi występami na żywo Dana Deacona z jego pierwszej amerykańskiej trasy koncertowej.