Aż 37 ton azbestu zniknie z posesji mieszkańców gminy Marcinowice. Do zadania „Usuwanie wyrobów zawierających azbest w Gminie Marcinowice”, które dofinansowane zostało z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska, przystąpiło 33 mieszkańców.
Gmina wyłoniła w drodze zapytania ofertowego firmę, która zajmie się usunięciem i wywiezieniem azbestu. Najkorzystniejszą ofertę przedstawiła firma „Eko-Mix” Konstanty Spurek z Wrocławia, która wykona te prace za kwotę 17.949,60 zł.
Mieszkańcy mogli składać dwa rodzaje wniosków – na zdemontowanie pokryć dachowych, transport i unieszkodliwienie azbestu na składowisku odpadów (koszt za tonę wynosi 550,80 zł) lub transport i unieszkodliwienie na składowisku odpadów – (koszt za tonę – 388,80 zł).
Zadanie w 85% jest dofinansowane ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, natomiast mieszkańcy pokrywają koszt 15%.