Pod patronatem czasopisma Voyage w październiku w Świdnicy zostanie zorganizowany dwudniowy Kongres Turystyki Polskiej. Partnerami tego przedsięwzięcia będą m. in.Związek Miast Polskich, Izba Turystyki Rzeczpospolitej Polskiej i Dolnośląska Izba Turystyki.
W jakim kierunku zmierza polska turystyka? Jakie podejmować działania ponadregionalne wzmacniające rozwój turystyki? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań szukać będą uczestnicy kongresu. Impreza skierowana jest zarówno do prezydentów, burmistrzów, wójtów i osób zajmujących się w urzędach turystyką, promocją oraz kulturą, jak i do przedstawicieli przedsiębiorstw, organizacji i stowarzyszeń turystycznych, fundacji, firm sprzedających usługi lub produkty sektora turystycznego. Miasto liczy na udział w kongresie lokalnych hotelarzy, restauratorów oraz osób związanych z branżą turystyczną.
W programie przewidziano m. in.: sesje plenarne, panele dyskusyjne, warsztaty, seminaria, wycieczki pokazujące dobre praktyki w promocji turystyki oraz prezentacje ofert handlowych firm i samorządów.
– Turystyka to wciąż niedoceniana branża w gospodarce narodowej. Promowanie wiedzy, dobrych praktyk, wymiana doświadczeń – mają być głównym celem Kongresu. Liczę także na to, że z wiedzy tej skorzystają samorządowcy, gdyż to właśnie gminy i miasta prowadzą dobrą politykę turystyczną, przyczyniającą się do rozwoju nie tylko branży, ale i swoich miejscowości – mówi prezydent Beata Moskal-Słaniewska.
/opr. red./