Nowe logo wrocławskie lotniska w ciągu kilku kolejnych lat zobaczą miliony osób z całej Europy, a nawet świata. Jego autor zyska uznanie i rozgłos, ale i 7 tysięcy złotych nagrody finansowej. Właśnie rusza otwarty konkurs na nowy znak graficzny Portu Lotniczego Wrocław.
Wrocławskie lotnisko jest jednym z największych portów regionalnych w Polsce. W ciągu roku jest w stanie obsłużyć nawet 4 miliony pasażerów, a pod dalszej rozbudowanie aż 7 milionów. Od ponad roku dysponuje nowym terminalem pasażerskim, jednym z najnowocześniejszych w Europie. Obiekt cechuje się najwyższym standardem wykonania i niebanalnymi szczegółami architektonicznymi – jego ozdobę stanowi charakterystyczny falisty dach, przypominający wprawione w ruch klawisze fortepianu. Pozostaje przy tym w pełni funkcjonalny i komfortowy dla podróżnych. Celem konkursu, który właśnie rusza jest wyłonienie nowego logo Portu Lotniczego we Wrocławiu, najtrafniej komunikującego jego zmodernizowany wizerunek. Ważne, aby projekt był unikatowy, prosty i uniwersalny, a przy tym czytelny dla odbiorców obcojęzycznych.
– Nasze nowe logo powinno być nowoczesne, niestandardowe i charakteryzować się najwyższą jakością wykonania – zupełnie jak nowy terminal – mówi Monika Półtorzycka-Jon, manager ds. marketingu i PR w Porcie lotniczym Wrocław. – Musi sygnalizować, jak ogromne zmiany zaszły wraz jego uruchomieniem. Pokazywać potencjał i możliwości, które stwarza dla Wrocławia i regionu – dodaje.
Konkurs ma charakter otwarty. Adresowany jest do wszystkich, w szczególności do osób zawodowo lub amatorsko zajmujących się działalnością plastyczną ukierunkowaną na cele marketingowe. Zgłoszenia, przyjmowane są do 8 maja br. Oceną prac zajmie się powołana do tego celu komisja konkursowa, w skład której oprócz przedstawicieli Portu wchodzą też eksperci od grafiki użytkowej. Patronat nad konkursem objęło Stowarzyszenie Design it Poland. – Idealny logotyp powinien być nowoczesny, ale niepodatny na chwilowe mody i tendencje. Zwycięski projekt może i winien stać się godną wizytówką Wrocławia przez wiele lat – mówi Dawid Szkiełka, wiceprezes Stowarzyszenia. W równym stopniu oceniane będą funkcjonalność, walor artystyczny i łatwość identyfikacji logo z wrocławskim lotniskiem i nowym terminalem. Do 22 maja, na wstępnym etapie preselekcji, komisja wybierze najciekawsze projekty. Zdobywcę nagrody głównej poznamy w pierwszej połowie czerwca. Laureat otrzyma 7 tysięcy zł nagrody finansowej, a jego logo, będzie w sposób nieograniczony wykorzystywane na wszystkich materiałach promocyjnych wrocławskiego lotniska.
Więcej informacji, w tym regulamin konkursu i wytyczne do projektu znajdują się pod adresem: www.airport.wroclaw.pl/biznes/przetargi/