Takich emocji nie było już dawno. Do ostatniego odcinka specjalnego Kamionki – Ludwikowice ważyły się losy zwycięstwa w 41. Rajdzie Świdnickim Krause, pierwszej rundzie Lotos Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Po trzynastym, przedostatnim oesie na prowadzeniu była załoga Wojciech Chuchała i Kamil Heller, która o zaledwie dwie dziesiąte sekundy wygrywała z Kajetanem Kajetanowiczem i Jarosławem Baranem. Trzeci w stawce Tomasz Kuchar pilotowany przez Daniela Dymurskiego tracili blisko dwie minuty i już dawno pożegnali się walką o najwyższe laury.
W ostatniej próbie mistrzowie Polski – Kajetanowicz / Baran (Subaru Impreza RT) pokazali klasę pokonując o 1,7 sek. Chuchałę i Hellera (Subaru Impreza STi) odnosząc rzutem na taśmę zwycięstwo w całej imprezie. 41. Rajd Świdnicki Krause zakończył się jednak planowo, bo wygraną faworyta, ale postawa Wojciecha Chuchały mogła się podobać. Do ostatnich kilometrów dzielnie walczył z aktualnym mistrzem Polski ponosząc jednak minimalną porażkę. Na trzecim miejscu rajd ukończyła załoga Kuchar / Dymurski, którzy stracili do zwycięzców niewiele ponad dwie minuty. Maciej Rzeźnik był czwarty, zaś Maciej Oleksowicz nie pozwolił Łukaszowi Habajowi pozostać na piątej pozycji i odzyskał ją na ostatnim oesie. Habaj zanotował za to wygraną w N-ce. Czołową dziesiątkę uzupełnili Kołtun, Nowocień, Gagacki i Chmielewski. Ten ostatni został ponadto zwycięzcą klasyfikacji samochodów przednionapędowych i CRTP, przed Kornickim i Typą. Virnik wygrał HR, zaś zacięta walka w CET zakończyła się wygraną Schleffera z Sirmacisem o 8.8 sek. Włodarczyk był najlepszy w klasie 8.
W klasyfikacji sezonu pierwszym liderem został Kajetanowicz (42), który wyprzedza Chuchałę (39), Kuchara (28), Rzeźnika (26), Oleksowicza (17), Habaja (16), Kołtuna (12), Nowocienia (8), Gagackiego (5), Bębenka (3) i Chmielewskiego (2).
W Rajdowym Pucharze Polski nie było mocnych na załogę Kubat / Jurgała, która wygrała cztery z sześciu odcinków specjalnych. Zwycięzcy na mecie o 48 sekund wyprzedzili duet Wróblewski / Borko. Na trzeciej pozycji finiszowali Tomaszek / Drahan.
Powiedzieli po Rajdzie
Kajetan Kajetanowicz: – Uwielbiam takie akcje, gdy trzeba jechać pod dużą presją, gdy dużo się dzieje. Dzięki dla Wojtka i Kamila za rywalizację i walkę na „żyletki”! Prawdopodobnie, gdybyśmy dziś rano nie wypadli z drogi na 5 biegu i nie wylądowali w zaspie, sytuacja byłaby bardziej komfortowa. A tak – cały dzień odrabialiśmy straty. 0,2 sekundy między nami przed ostatnim odcinkiem – o to właśnie w tym sporcie chodzi. To powoduje, że rajdy są jeszcze bardziej emocjonujące. Szybcy zawodnicy, z którymi się ścigam, sprawiają, że chcę być jeszcze szybszy. Choć to moja czwarta wygrana w Świdnicy, to dopiero pierwsza z nowym zespołem LOTOS Rally Team. To także Ich sukces oraz kibiców, których zaangażowanie niekiedy zaskakuje mnie, tak pozytywnie.
Jarek Baran: – Bardzo chciałem wygrać ten rajd po raz siódmy, wyrównując rekord zwycięstw wielkiego pilota Ryszarda Żyszkowskiego. Ten rekord padł dopiero po 21 latach i byłoby fajnie, żeby przez kolejne dwie dekady nie został pobity. Przed rajdem twierdziłem, że dzień drugi będzie łatwiejszy i nie po raz pierwszy okazuje się, że rajdy to sport nieobliczalny. Dziękuję Kajetanowi oraz Wojtkowi i Kamilowi za emocjonujące dwa dni.
FOTOGRAFIE ADRIAN BAKAJ
Klasyfikacja generalna Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski
1. |
Kajetanowicz/Baran |
Subaru Impreza RT |
1h 41:48.9 |
2. |
Chuchała/Heller |
Subaru Impreza STi |
+ 0:01.5 |
3. |
Kuchar/Dymurski |
Peugeot 207 Super 2000 |
+ 2:05.9 |
4. |
Rzeźnik/Mazur |
Peugeot 207 Super 2000 |
+ 2:59.3 |
5. |
Oleksowicz/Kuśnierz |
Ford Fiesta S 2000 |
+ 3:38.4 |
6. |
Habaj/Woś |
Mitsubishi Lancer Evo IX |
+ 3:40.1 |
7. |
Kołtun/Pleskot |
Ford Fiesta S 2000 |
+ 4:22.9 |
8. |
Nowocień/Jakubowski |
Mitsubishi Lancer Evo X |
+ 7:03.2 |
9. |
Gagacki/Bilski |
Mitsubishi Lancer Evo IX RS |
+ 7:42.7 |
10. |
Chmielewski/Hundla |
Citroen DS3 |
+ 8:18.1 |
Klasyfikacja generalna Rajdowego Pucharu Polski
1. |
Kubat/Jurgała |
Honda Civic Type-R |
48:07.0 |
2. |
Wróblewski/Borko |
Renault Clio |
+ 0:48.8 |
3. |
Tomaszek/Drahan |
Mitsubishi Lancer Evo X |
+ 1:06.5 |
4. |
Łączka/Milej |
Honda Civic Type-R |
+ 2:10.1 |
5. |
Kalinowski/Białowąs |
Renault Clio |
+ 2:33.4 |
6. |
Wawrzyczek/Gaś |
Honda Civic VTI |
+ 2:39.5 |
7. |
Mularczyk/Pochroń |
Citroen C2 |
+ 2:41.7 |
8. |
Smorawiński/Banach |
BMW 318 IS |
+ 2:47.4 |
9. |
Skucha-Cienciała/Ogierman |
Honda Civic Type-R |
+ 2:58.8 |
10. |
Sochoń/Bosek |
Mitsubishi Lancer Evo IX |
+ 3:13.4 |