Ze Świdnicy do Wrocławia pociąg pasażerski będzie kursował najwcześniej od czerwca przyszłego roku. – Decyzja o zainstalowaniu nowych urządzeń sterowania ruchem w Jaworzynie Śląskiej już zapadła. Inwestycję w całości sfinansujemy z budżetu województwa – informuje Wiktor Lubieniecki z Urzędu Marszałkowskiego. Pieniądze są zarezerwowane jednak dopiero na przyszły rok.
By linia była opłacalna, pociąg nie może mieć zbędnych przestojów, wydłużających czas jazdy. Do tego potrzebne są właśnie nowe urządzenia sterujące ruchem. PLK oszacowały koszt na 819 tysięcy złotych. W budżecie województwa zarezerwowano na wszelki wypadek milion złotych. – W tej chwili trwa opracowanie dokumentacji – tłumaczy Wiktor Lubieniecki. – Myślę, że realnym terminem uruchomienia przewozów pasażerskich ze Świdnicy przez Jaworzynę Śląską do Wrocławia jest czerwiec 2013 roku. Właśnie wtedy ma się zakończyć gruntowna modernizacja linii 374 Jaworzyna – Wrocław i mam nadzieję, że uda się do tego czasu zamontować urządzenia sterujące ruchem. Dodatkowo zachęciliśmy PLK do starania się o środki z RPO na modernizacją torów w samej Jaworzynie. Liczę na to, że wszystko uda się zgrać.
Wiosną tego roku zapadła ostateczna decyzja o odstąpieniu od rewitalizacji linii kolejowej Świdnica- Sobótka-Wrocław. Jej modernizacja okazała się bardzo droga, a czas przejazdu pociągów, mimo ogromnych nakładów, nie byłby – zdaniem samorządu województwa – konkurencyjny dla komunikacji autobusowej. Dlatego zdecydowano o tańszym rozwiązaniu i utworzeniu bezpośredniego połączenia Świdnicy z Wrocławiem właśnie przez Jaworzynę.
asz