Zastępca prezydenta Świdnicy Waldemar Skórski, podsumowuje zakończony w ubiegłym tygodniu Kongres Regionów. Zdaniem Waldemara Skórskiego Kongres Regionów przyniósł same korzyści.
– Kongres Regionów to wielkie przedsięwzięcie, które w dużej mierze oparliśmy na naszej własnej pracy, udziale sponsorów, a także współpracujących jednostek i płatnościach uczestników. Szacowaliśmy, że wydatki miasta na ten cel wyniosą ok. 150 tys. zł. Ostateczne koszty będą znane w ciągu najbliższych kilku tygodni po wykonaniu bilansu i zostaną podane zainteresowanym.
Nasz udział jest niewielki w porównaniu z ewidentnymi korzyściami promocyjnymi i faktem, że gros pieniędzy zostało na świdnickim rynku pracy.
Sukces promocyjny polega na tym, że przez ponad pół roku Świdnica mogła liczyć na bezpłatną reklamę m. in. w Newsweeku, Forbesie, Fakcie, magazynie Komputer Świat. Gdybyśmy chcieli przygotować sami taką promocję, to musielibyśmy wydać ok. 3 mln zł! A to są tylko szacunki, choć to i tak niewyobrażalna kwota, którą mogą wydać jedynie największe metropolie. Nas nie byłoby na nią stać! Do tego warto dołożyć liczne publikacje o Świdnicy i o Kongresie w czołowych tytułach polskich, regionalnych i lokalnych.
Kolejny plus, jest taki, że dużo pieniędzy przywiezionych przez uczestników kongresu zostało na lokalnym rynku. W samej Świdnicy nie było wolnych miejsc w hotelach, restauratorzy i właściciele pubów mieli komplet gości. Co więcej przy organizacji Kongresu opieraliśmy się na świdnickich firmach: poligraficznych, cateringowych, przewozowych itp. Korzyści wymiernych dla samych świdniczan jest więc całkiem sporo. Dodatkowo taki ruch w branży turystyczno-gastronomicznej wpływa na innych inwestorów, którzy chcą rozwijać się w Świdnicy.
Organizatorami Kongresu było Miasto Świdnica i wydawnictwo Axel Springer Polska. Podczas trzech dni w Świdnicy odbyło się prawie 100 paneli dyskusyjnych, cztery sesje plenarne. Do Świdnicy przyjechało 1,5 tysiąca uczestników, przy Kongresie akredytowano 100 dziennikarzy.
Kongres Regionów w liczbach:
- 7.425 minut dyskusji panelowych
- 3.381,80 zł zebranych na rzecz powodzian
- 1.500 uczestników
- 322 panelistów
- 142 nagrodzonych prezydentów, burmistrzów, starostów, wójtów
- 99 paneli dyskusyjnych
- 98 akredytowanych dziennikarzy
- 45 wolontariuszy
- 42 partnerów komercyjnych
- 17 partnerów instytucjonalnych
- 17 patronów medialnych
- 7 rankingów samorządowych
- 4 sesje plenarne.