Od 1 maja w Urzędzie Miejskim w Świdnicy zacznie działać nowy departament. Z Departamentu Infrastruktury Miasta został wyodrębniony Referat Komunikacji, który od maja stanie się Departamentem.
W skład departamentu wejdą: Referat Dróg, Referat Transportu Publicznego oraz Biuro Strefy Płatnego Parkowania. Dyrektorem Departamentu Komunikacji został dotychczasowy szef Referatu Komunikacji Maciej Gleba, który będzie kierował również Referatem Transportu Publicznego. Kierownikiem nowego Referatu Dróg został Jarosław Markowski, dotychczasowy pracownik Referatu Komunikacji. Maciej Rataj pozostał Kierownikiem Biura Strefy Płatnego Parkowania, które przeszło do nowego departamentu z Departamentu Infrastruktury Miasta.
– W ostatnich trzech lat dotychczasowy Referat Komunikacji znacząco zwiększył liczbę realizowanych zadań, a co za tym idzie liczbę pracowników. Wynika to wprost z nowych kompetencji m.in. organizacji komunikacji miejskiej i rozkładów jazdy, prowadzenia kontroli biletowych, windykacji należności. W innych miastach powołuje się odrębne podmioty np. Zarządy Dróg i Komunikacji. My zaś nie chcemy tworzyć dużych kosztów, dlatego powołujemy nowy departament. Poza tym utworzenie nowego Departamentu Komunikacji uporządkuje strukturę urzędu, a również w opinii mieszkańców wpłynie to na szybsze podejmowanie decyzji – mówi Ireneusz Pałac, zastępca prezydenta Świdnicy.
Numery telefonów pracowników oraz ich miejsce pracy – pokoje – pozostały bez zmian.