Znikną szpetne reklamy?

Znikną szpetne reklamy?

11
PODZIEL SIĘ

Od 11 września obowiązuje ustawa krajobrazowa, która ma wyeliminować chaos reklamowy z przestrzeni publicznej polskich miast. Świdnica  przystąpiła do tworzenia odpowiedniej uchwały, do której będą musieli się dostosować przedsiębiorcy w ciągu 12 miesięcy okresu przejściowego – informuje Magdalena Dzwonkowska, rzeczniczka prasowa UM w Świdnicy.

obuwie4

Rady gmin zgodnie z ustawą mogą uchwalać zasady i warunki sytuowania reklam i szyldów na ich terenie. W Świdnicy powołany został specjalny zespół, którego zadaniem będzie opracowanie założeń nowej uchwały, precyzyjnych regulacji oraz podziału miasta na obszary pod względem restrykcji. W uchwale znajdą się zapisy dotyczące wielkości nośników swobodnie stojących oraz zlokalizowanych na budynkach. Oprócz tego zostanie określona ich odległość od skrzyżowań, krawędzi jezdni, znaków drogowych, informacji miejskiej.

Zgodnie z ustawą gminy będą mogły przyjąć uchwałę precyzyjnie regulującą formę reklamy, jej rozmieszczenie w przestrzeni publicznej oraz opłatę reklamową w maksymalnej wysokości 2,50 zł dziennie oraz stawkę zmiennej opłaty reklamowej od 0,20 zł za m kw. Wysokość stawek będzie można różnicować w zakresie lokalizacji, formy i wielkości reklamy. Kary za nielegalne reklamy wynosić będą czterdziestokrotność opłat reklamowych ustalanych przez samorządy. Co ważne, uchwała będzie obowiązywała na terenie całej gminy.

– Prace nad nową uchwałą już trwają, jednak na pierwsze efekty tych działań będziemy musieli trochę poczekać. Zakładamy, że projekt uchwały powstanie w pierwszym kwartale przyszłego roku. Ustawa nakłada na nas obowiązek bardzo precyzyjnego określenia przepisów, według których będą umieszczane reklamy w mieście. Chcemy ograniczyć ich ilość w zabytkowym centrum Świdnicy oraz uporządkować ich formę z korzyścią dla otoczenia – mówi Marek Suwalski, zastępca prezydenta miasta.

Równolegle z pracami nad uchwałą rozpoczęte zostaną działania na budynkach będących w zarządzie miasta w bloku śródrynkowym. Opracowane zostaną nowe warunki umieszczania na ich elewacjach reklam oraz ogłoszony zostanie konkurs na wykonanie nowych, zewnętrznych szyldów i gablot.

/UM w Świdnicy/

  • Dzzzyt

    "Chcemy ograniczyć ich ilość w zabytkowym centrum Świdnicy oraz uporządkować ich formę z korzyścią dla otoczenia" – rozumiem, że postój taksówek w Rynku nie kłóci się z jego zabytkowym charakterem i jest korzystny dla otoczenia.

    • YES

      no jak najbardziej korzystny-nadal postuluję o postój bagazówek 🙂

      • Tombola

        No i koniecznie przystanek autobusowy i to dla wszystkich linii 🙂

        • Maciej Miłosz

          Trzeba było przenieść centrum przesiadkowe do Rynku.

      • wo

        I koniecznie sygnalizację świetlną w każdej części rynku! Ku uciesze pani Prezydent będzie można skręcać tylko w lewo 🙂

        • Młody

          Szymon będzie mieć problem bo ma dwie lewe 🙂

  • komornik

    W końcu. Tamci zawsze tylko powtarzali że nic się nie da zrobić

  • Ilona Gadka

    Za to,że Pan Murdzek narobił z kolegami takie go bałaganu to powinni teraz sami w czynie społecznym to wszystko sprzątać po sobie. Ciekawe czy w domu też tak bałaganią?:)

    • Maciej Miłosz

      Hmm, to on zamontował te reklamy czy tak czepiasz się na zlecenie po prostu?

  • Stanislaw Kotelko

    Paskudzenie ohydnymi reklamami zabytkowego centrum miasta na wymiar skandaliczny. Najwyższy czas podjąć odpowiednie działania!

  • paweł

    i będzie to trwało i trwało i trwało, a reklamy będą wisieć i wisieć i wisieć… Dlaczego tylko centrum? Szpetota nie dotyczy innych miejsc?