Strona główna Sport Lekkoatletyka Znamy najlepszych młodych lekkoatletów

Znamy najlepszych młodych lekkoatletów

0

Czwórbój lekkoatletyczny zainaugurował sportowe zmagania plenerowe w ramach „Współzawodnictwa szkolnego 2015-2016”. Dwie poprzednie imprezy musiały zostać przeniesione ze względu na kiepską aurę.

lekka

Tym razem pogoda dopisała i byliśmy w czwartek, 5 maja świadkami ciekawej rywalizacji w kategorii szkół podstawowych. Zawody są drużynową rywalizacją, gdzie każdy z zawodników ma do zaliczenia cztery konkurencje: dwie biegowe: na 60 m, 600 m dziewczęta i 1000 m chłopcy oraz dwie techniczne: skok w dal i rzut piłeczką palantową. Uzyskane wyniki każdego uczestnika przeliczane są później według specjalnych tabel na punkty, co w sumie daje rezultat zawodnika. Z sześcioosobowych składów do klasyfikacji drużynowej liczy się na końcu suma pięciu najlepszych wyników. Przybyłe na zawody reprezentacje świdnickich podstawówek oprócz walki o punkty do sportowego współzawodnictwa walczyły również o awans do dalszych szczebli rozgrywek. Po dwie najlepsze drużyny dziewcząt i chłopców przechodzą automatycznie do finału strefy wałbrzyskiej, który odbędzie się 11 maja o godz. 11.00 również w Świdnicy na stadionie Zawiszów. Do tego finału ostatecznie zakwalifikowały się zespoły dziewcząt z SP 8 i SP 6 oraz chłopcy z SP 6 i SP 4. Na zakończenie czwórboju zwycięzcom wręczono pamiątkowe dyplomy oraz medale. Dyplomami wyróżniono też zawodników, którzy zdobyli najwięcej punktów w zawodach, byli to: Anna Drożdż z SP 8 (234 pkt) i Rafał Dzidek z SP 6 (239 pkt) – komentuje Waldemar Kurek ze Świdnickiego Ośrodka Sportu i Rekreacji.

Klasyfikacja końcowa (z punktacją do współzawodnictwa):

Dziewczęta:
1. SP 8 – 905 pkt (10 pkt)
2. SP 6 – 880 pkt (8 pkt)
3. SP 4 – 843 pkt (7 pkt)
4. SP 1 – 804 pkt (6 pkt)
5. SP 315 – 617 pkt (5 pkt)

Chłopcy:
1. SP 6 – 1098 pkt (10 pkt)
2. SP 4 – 822 pkt (8 pkt)
3. SP 8 – 636 pkt (7 pkt)
4. SP 315 – 578 pkt (6 pkt)
5. SP 1 – 483 pkt (5 pkt)

Poprzedni artykułRośnie bosmanat nad zalewem
Następny artykułMin. Zalewska o ewolucji w edukacji