Szachy na dobry początek współpracy

    1

    Nauka gry w szachy sprzyja wszechstronnemu rozwojowi dziecka – kształci pamięć, umiejętność abstrakcyjnego i logicznego myślenia, rozwija wyobraźnię przestrzenną -uważa Joanna Łopuszańska-Kułak prowadząca Klub Miłośników Logiki w Gimnazjum nr 4 oraz organizator Turnieju Szachowego.  – Szachy to nie tylko wyrafinowana rozrywka intelektualna, ale także ogromna inwestycja w umysły naszych dzieci.

    7 grudnia w szkole zorganizowano Turniej Szachowy, w którym wzięło udział dwudziestu uczniów. Dodatkową atrakcją była możliwość zagrania z nauczycielami, którzy chyba byli jeszcze bardziej zdenerwowani zbliżającą się konfrontacją. W trackie rozgrywek rolę sędziów pełnili Agnieszka Sołek, Łukasz Lewicki oraz Bartosz Rasiewicz, uczniowie Zespołu Szkół Ekonomicznych w Świdnicy, których doświadczenie, wiedza oraz czujne oko stały na straży obowiązujących reguł szachowych oraz zasad fair play.

    Turniej zapoczątkował współpracę Gimnazjum nr 4 z ZSE. Kolejnym wspólnym projektem szkół będzie powstanie w nadchodzącym roku szkolnym klasy matematycznej o profilu ekonomicznym w gimnazjum – mówi Tomasz Całka – dyrektor gimnazjum, który również brał udział w zawodach. – Uczniowie będą uczestniczyć w zajęciach, warsztatach poszerzających ich wiedzę oraz umiejętności z zakresu ekonomii, przedsiębiorczości, technologii teleinformatycznej. Spotkania prowadzone będą przez wykładowców z Zespołu Szkół Ekonomicznych oraz Wyższej Szkoły Technologii Teleinformatycznych .

    Szachowe rozgrywki trwały długo, były pełne emocji i rywalizacji sportowej. Zwycięzcą został Sławomir Czerniak, równorzędne drugie miejsca zajęli Marek Furowicz oraz Grzegorz Tymiński. W tym samym czasie uczniowie gimnazjum, którym szachy są jeszcze obce mogli wziąć udział w rozgrywkach w warcaby. Królową gry w warcaby został Patrycja Boczek. Wszyscy uczestnicy otrzymali pamiątkowe certyfikaty uczestnictwa a zwycięzcy atrakcyjne nagrody rzeczowe.

    Poprzedni artykułJako Cup wyniki
    Następny artykułRatusz i dworzec w 3D [ZOBACZ]