Wszystko, co powinieneś wiedzieć o certyfikacji Google AdWords

Wszystko, co powinieneś wiedzieć o certyfikacji Google AdWords

0
PODZIEL SIĘ

Marketing internetowy z roku na rok zyskuje coraz większą rolę w budowaniu strategii biznesowej firmy. W związku z tym na rynku pracy przybywa coraz więcej specjalistów od e-marketingu, którzy oferują swoje usługi w procesie tworzenia i prowadzenia kampanii reklamowych, mających na celu przyciągnięcie jak największej rzeszy odbiorców określonego produktu.

Zatem jak można wyróżnić się na tle wielu innych ofert agencji reklamowych i pozyskać etat w wymarzonym zawodzie? Otóż, odpowiedź jest prosta, wystarczy tylko zdobyć AdWords and Analytics Certificate, który pozwoli dowieść przed potencjalnym pracodawcą wysokich kwalifikacji w reklamie online.

Czym jest Google Certyfikat AdWords?

Certyfikat AdWords jest profesjonalnym dokumentem, przyznawanym przez Google osobom, które mogą pochwalić się znajomością podstawowych i zaawansowanych aspektów AdWords. Jest to swoisty dowód akredytacji danej osoby przez Google jako specjalisty do spraw reklamy online. Tym samym certyfikat ten jest potwierdzeniem kompleksowej wiedzy i umiejętności dotyczących kampanii reklamowych Google. Jego posiadanie jest swoistym poświadczeniem zdolności świadczenia najlepszej jakości usług w branży e-marketingu. Stanowi więc doskonały punkt zaczepienia do weryfikacji tego, czy mamy do czynienia z certyfikowanymi specjalistami czy też zwykłymi amatorami.

Co trzeba zrobić, aby uzyskać certyfikat AdWords?

Aby otrzymać certyfikat AdWords należy zdać dwa egzaminy certyfikacyjne. Pierwszy z nich to tak zwane „Podstawy reklamy w AdWords”. Tutaj należy wykazać się wiedzą na poziomie podstawowym oraz średnio zaawansowanym, dotyczącą między innymi metod zarządzania i optymalizacji kampani, a także korzyści jakie z niej płyną. Z kolei drugi egzamin szczegółowo obejmuje jedno z bardziej zaawansowanych zagadnień z zakresu reklamy online. Może to być reklama mobilna lub wideo, a także reklama w zakupach Google, w sieci reklamowej lub sieci wyszukiwania.

Jak wygląda egzamin certyfikacyjny AdWords?

Egzamin certyfikacyjny Google AdWords ma formę testu zdawanego online i trwa 90 albo 120 minut w zależności od stopnia zaawansowania. O zaliczonym egzaminie można mówić wówczas, gdy zdający zdobędzie co najmniej 80% punktów. W przypadku niezdanego egzaminu można go powtórzyć po upływie 7 dni. Pytania jakie znajdują się na teście obejmują zarówno wiedzę praktyczną, jak i teoretyczną, mogą być ogólne lub bardziej szczegółowe. Certyfikat utrzymuje swoją ważność do 12 miesięcy od zdania egzamin. Aby go utrzymać trzeba mieć jednocześnie zaliczony egzamin podstawowy plus co najmniej jeden egzamin na poziomie zaawansowanym. Oznacza to, że zawsze trzeba mieć zaliczone minimum dwa egzaminy, by certyfikat był ważny.

Dlatego każdy powinien posiadać adwords and analytics certificate.

/artykuł sponsorowany/