W zdrowym ciele, zdrowy duch

W zdrowym ciele, zdrowy duch

0
PODZIEL SIĘ

Gimnastyka dla seniorów ma tylko wtedy sens, jeśli są mięśnie i ścięgna stale trenowane. Ćwiczenia osób starszych nie powinny być za bardzo stresujące i powinny pomagać całemu organizmowi. W starszym wieku dochodzi do zmian w organizmie, które są nieodwracalne. Ciągły ruch ułatwia życie, o czym przekonuje Dzienny Dom Pobytu „Senior-Wigor” w Strzegomiu.

Z gimnastyką seniorów możliwe jest osiągnięcie stanu, kiedy seniorzy sami mogą o siebie dbać – i to jak najdłużej. W tym przypadku najważniejsze jest funkcjonalne poruszanie się i rozciąganie mięśni. Ponadto zostaje, poprzez ruch, pobudzony metabolizm, stawy są sprawne i ruchy są harmonijne. Następnym ważnym aspektem jest wzmocnienie koordynacji.

W naszym „Seniorze-Wigorze”, poprzez gimnastykę, możliwe jest danie radości życia, co wykazuje aktywność w tym wieku i wykazanie do jakich wydajności są seniorzy zdolni. Powstaje pozytywne uczucie, ponieważ czujesz, że nie jesteś postawionym procesowi starzenia się i masz możliwości kontaktów socjalnych w Twojej grupie – mówi Anna Jarosińska, kierownik DDP „Senior-Wigor”.

Sport opłaca się! Naukowo udowodniono, że seniorzy, którzy uprawiają regularnie sport są sprawniejszymi fizycznie, mniej upadają i nie ranią się podczas upadku, aniżeli osoby, które nie uprawiają sportu.

/Anna Jarosińska, kierownik DDP „Senior-Wigor”/