Oświadczenie .Nowoczesnej ws. gospodarowania środkami publicznymi w Świdnicy

Oświadczenie .Nowoczesnej ws. gospodarowania środkami publicznymi w Świdnicy

36
PODZIEL SIĘ

Zarząd świdnickiego Koła .Nowoczesnej stawia pytania i żąda wyjaśnień ws. działań promocyjnych władz Świdnicy.

Zdjęcie archiwalne

Oświadczenie Zarządu Świdnickiego Koła Nowoczesnej.

W związku z informacjami lokalnych mediów, dotyczącymi rozpoczęcia nowej kampanii promocyjnej władz Świdnicy, chcemy wyrazić nasze zaniepokojenie sposobem gospodarowania środków publicznych przez samorząd.

Stawiamy szereg pytań – odpowiedź na nie zdecyduje o naszym stanowisku wobec dysponowania środkami publicznymi przez włodarzy Świdnicy.

1) Jaki cel miała kampania billboardowa „Czyja jest Świdnica” i czy można ją łączyć z wykupieniem domeny „mojaswidnica.pl”? Czy prawdą jest, że zleceniodawcą kampanii jest Miejska Biblioteka Publiczna? Jaki punkt statutu MBP upoważnia do tego rodzaju działań? Kto i na podstawie jakiego dokumentu upoważnił panią dyrektor biblioteki do rozpoczęcia kampanii promocyjnej w zastępstwie urzędu miejskiego? Czy w budżecie MBP na rok 2018 zostały zarezerwowane środki na ten cel i w jakiej wysokości? Jaką rolę pełnić będzie MBP w wydawaniu sygnalizowanej przez lokalne media gazety i portalu internetowego?

2) Kto i w jaki sposób zadecydował o takim charakterze promocji i doborze środków i metod? Jaki będzie prognozowany koszt powyższych działań dla świdnickich podatników w kolejnych latach? Czy prawdą jest, że przyszli redaktorzy zostali już zaangażowani, powodując kolejny wzrost zatrudnienia w opłacanej przez świdniczan sferze budżetowej?

Jako przedstawiciele partii walczącej z etatyzmem i biurokracją w przestrzeni publicznej, uważamy, że prywatne media w sposób wystarczający pełnią funkcję informacyjną i kontrolną, a obecny profil mediów publicznych w Polsce pokazuje, co dzieje się w sytuacji monopolu władzy i bezpośredniego, ręcznego sterowania „czwartą władzą”.

Chcielibyśmy wierzyć, że decyzja o wydawaniu gazety samorządowej, podjęta na niespełna rok przed wyborami lokalnymi, nie miała na celu organizowania kampanii wyborczej obecnych władz za pieniądze podatników. Niestety, informacje lokalnych mediów są bardzo niepokojące.

Oczekujemy pilnych odpowiedzi i powstrzymania się przed decyzjami, które jeszcze niedawno były przedmiotem krytyki obecnej pani prezydent Moskal – Słaniewskiej, kierowanej w stronę poprzedniej ekipy rządzącej Świdnicą.

Zarząd Świdnickiego Koła .Nowoczesnej