Strona główna 0_Slider Czy tak będzie wyglądać aleja Niepodległości po przebudowie?

Czy tak będzie wyglądać aleja Niepodległości po przebudowie? [WIZUALIZACJE]

39

Miasto ogłosiło pierwszy przetarg, dotyczący gruntownej przebudowy alei Niepodległości w Świdnicy. Do 7 lutego mogą się zgłaszać chętni do wykonania projektu inwestycji i prowadzenia nadzoru autorskiego. W dokumentacji przetargowej znalazły się wizualizacje dwóch wariantów organizacji ruchu na odnowionej ulicy.

Aleja jest jedną z ważniejszych arterii Świdnicy, ale pozostaje pod zarządem województwa. Na mocy porozumienia samorządów realizację zadania, szacowanego wg tegorocznej uchwały budżetowej na prawie 9 milionów złotych, wzięła na siebie Świdnica. W planowanym na ten rok pierwszym etapie ma zostać m.in. przygotowany projekt wraz z kosztorysem w oparciu o dwie koncepcje  sporządzone przez Biuro Studiów i Projektów Drogownictwa „Studio Projekt” mgr inż. Sławomir Jagiełło.

W budżecie miasta w tym roku na pierwszy etap remontu drogi zarezerwowano ponad 3 miliony złotych. 1,1 miliona będzie pochodziło ze środków Świdnicy, 2 miliony wyłoży samorząd województwa dolnośląskiego. Zgodnie z informacją zawartą w ogłoszeniu o przetargu, wykonanie inwestycji w całości planowane jest do maja 2019 roku.

Koncepcja zakłada nie tylko przebudowę jezdni, ale także wymianę chodników, budowę ścieżki rowerowej oraz niewielkiego parkingu dla autobusów, a także nowego przystanku. W obu wariantach pojawiają się inne niż obecnie rozwiązania dotyczące miejsc postojowych.

I wariant:

Wariant II:

opr. red.
Wizualizacje pochodzą z Biuletynu Informacji Publicznej

  • Siostra Bernadetka

    W pierwszym wariancie przejeżdżasz przez skrzyżowanie z nauczycielską prawym pasem i co dalej? Wariant wymyślony na siłę.

  • Asia Krysiak

    Trybunalska jest jednokierunkowa więc auto stamtąd nie powinno wyjeżdzać jeśli chodzi o rozwiązanie przy banku zachodnim II WARIANT LEPSZY. Rozwiązanie placu grunwaldzkiego zwezka do 1 pasa na wprost jest nieporozumieniem… o i tyle w tym temacie

  • Obserwator

    W I wariancie wyjazd z od Wojska Polskiego połączony z wjazdem, do tego przystanek na kupę równa się wieczne korki. Lepiej to wygląda w drugim wariancie.

  • Waldi

    I co? W obu wariantach, asfalt zamiast kostki? Super…jestem zachwycony.

  • Krzysztof Czarnecki

    Oba warianty zakładają likwidację miejsc parkingowych po obu strona ulicy. Trzeba mieć głowie warszawski dodatek Gazety Wyborczej zamiast mózgu, żeby coś takiego wymyślić.

    • Młody

      A skąd ty znasz takie słowo jak mózg?

      • Krzysztof Czarnecki

        Uważałem na lekcjach, w przeciwieństwie do ciebie.

    • Mareczek

      Krzyś szkoda że Ty w swoim życiu nie kierowałeś się mózgiem i wolałeś mieć w głowie wyborową zamiast wyborczej.

      • Krzysztof Czarnecki

        Chcesz o tym porozmawiać?

        • Mareczek

          Z tobą ? O czym? Chcesz mnie nauczyć jak jeździć po pijaku? mam ciekawsze zajęcie niż zajmowanie się frustratami i przegranymi wąsaczami.

          • Krzysztof Czarnecki

            Chyba nie, bo z wypiekami czekasz na jakiś mój wpis, żeby podzielić się ze światem swoim wspomnieniem mojego wypadku.

          • Mareczek

            Nie wypadku!!! Tylko zwykłej głupoty kogoś kto się sili pouczać innych i drwić z GW dzięki której miał między innymi pracę nie wspominając o Unii Europejskiej która teraz opluwa i wyśmiewa a dzięki niej realizuje swoje marzenia i hobby. Generalnie proponuje przestać się kompromitować, będzie z korzyścią dla rodziny.

          • Krzysztof Czarnecki

            Pomysł, że cokolwiek zawdzięczam Gazecie Wyborczej lub że UE pomaga mi w realizacji marzeń, jest równie absurdalny i nierzeczywisty jak to, że kiedykolwiek napiszesz coś merytorycznie związane z tematem.

    • Obi von Kenobi ;-)

      Lepiej narażać mózg na destrukcje przez TVPis i widzieć pękające parówki, rozpylamy hel, sztuczną mgłę, zamach białymi różami i likwidacje wszystkich miejsc parkingowych po obu stronach ulicy. 😜

      • Młody

        Ty masZ…. Kristof myśli że na 😂

    • michbaner

      W pełni zgadzam się z tym co powyżej. Ocipieli z tym ścieżkami rowerowymi. ( Sam tez jeżdżę rowerem. ) Likwidują przy tym miejsca parkingowe co utrudni dojazd do poczty, sądu, do sklepów do rynku. Pobudują ścieżki rowerowe a rowerzyści i tak będą jeździć po chodnikach. A gdzie parkingi dla tych , którzy przyjeżdżają załatwić sprawy w sadzie, banku. Sąd działa na obszarze całego powiatu a nawet województwa. Gdzie tu udogodnienia dla kierowców ? Jeżeli już się cos robi to robić tak aby wszyscy byli zadowoleni a nie wąska grupka niby ekologów rowerzystów.

  • Pinokio

    II wariant

  • Maciej Miłosz

    Wreszcie jakiś powiew XXI wieku w Świdnicy. Wszyscy narzekający na korki powinni się cieszyć, że będą możliwości wygodnego korzystania z alternatywnych środków transportu. Takie rozwiązania sprawdzają się wszędzie na zachodzie i dobrze, że w końcu ktoś to zauważył zamiast po raz setny powtarzać turbomodernistyczne dogmaty związane z kultem samochodu.

    • Krzysztof Czarnecki

      Może podpowiem – czerwony budynek na pierwszym obrazku to sąd okręgowy. Obejmuje swoim zasięgiem obszar dawnego województwa wałbrzyskiego, np. Stronie Śląskie, czy Międzylesie. Pomysł, że ktoś będzie dojeżdżał ponad 100 km. “alternatywnymi środkami transportu”, jest niepoważny.

      Po obu stronach ulicy stoi kilka kamienic, których mieszkańcy – a przynajmniej ich część. posiada samochody. Są instytucje – poczta, straż pożarna, bank, których pracownicy i klienci korzystają z samochodów. Być może nie wszyscy muszą, ale korzystają. Gdzie te auta mają stać – może w parku? Ścisłe centrum jest już całkiem zatkane, zlikwidujmy jeszcze parkingi po obwodzie (przecież na Pl. św. Małgorzaty czy na ul. M. Konopnickiej też możemy sobie walnąć bulwary, czemu nie), a mamy gotowy przepis na śmierć centrum. Przypomnę, że jednym z postulatów lokalnych kupców jest ułatwienie dojazdu do centrum.

      Samochody mogą się podobać lub nie. Dla mnie auto jest jedynie środkiem transportu, nie modlę się do niego po kilka godzin dziennie, jak niektórzy. Ale nie widzę żadnego powodu, żeby posiadaczy aut dyskryminować poprzez uniemożliwianie im parkowania. to właśnie na obrzeżach starówek tworzy się strefy parkingowe, aby odciążyć ścisłe centra. Likwidacja tych miejsc spowoduje, że nie będzie innego wyjścia, jak wepchnąć się autem głębiej w stronę rynku..

      • Obi von Kenobi ;-)

        Popisałeś … a o Nauczycielskieji oraz parkingach pod sądem i aresztem z czterech stron świata zapomniałeś ? Zaczynasz bezmyślne trollować. Brawo ty 😜

        • Krzysztof Czarnecki

          Już teraz są zatkane Całe ulice Lelewela i Traugutta też. A jak przyglądam się tym wizualizacjom, to nie dostrzegam wzdłuż Alei Niepodległości parkingów, tylko obszerny chodnik, z którego wygodniej będzie deliberować z pensjonariuszami aresztu.

          • Obi von Kenobi ;-)

            Całe twe ubolewanie to trollowska ściema 😜
            Na Nauczycielskiej zawsze coś znajduję. „Różany ” parking też jeszcze sporawy, a na wizualizacji „zmieniają” na ścieżkę rowerową wyłącznie miejsca parkingowe od strony straży pożarnej – Ok 15 szt. Poczekaj trochę , jak zrobią ścieżkę to znów będziesz miał okazję pisać, że bez sensu, bo ma krawężniki, zakręty i pałętających się ludzi i na swoim rowerku nie dajesz radę 40 po mieście.

          • Krzysztof Czarnecki

            Parkingu na Różanej już od kilku lat nie powinno być, bo ma tam stać galeria handlowa. Na rysunkach nr 2 i 4 widać, że miejsca parkingowe pod stronie “sądowej” są zastąpione chodnikiem na całej długości, od sądu aż po szkołę muzyczną.

            Ścieżkę tam czniam, nigdy tamtędy nie jeżdżę. I zapewniam ciebie, że nikt nie jeździ po ścieżkach z taką prędkością, po prostu się nie da. A ja nie jestem wyczynowcem, jeżdżę średnio 25.

    • Obserwator

      Co za czasy. Pierwszy chory na glowe aktywista w swidnicy. Jak ci nie pasuje miasto pajacu to sie na wieś wyprowadź. W miescie sa i beda auta i tego nie zmienisz

      • Maciej Miłosz

        Pajaca to w rodzinie sobie szukaj buraku. Właśnie miasto mi odpowiada, jeszcze mnie takich kiepów jak ty i byłoby pięknie.

  • Natalia

    Tylko dlaczego tyle tych barierek reszta ok

    • Siostra Bernadetka

      Dla czego one żółte nie są?

    • Obi von Kenobi ;-)

      Nie mogę… po raz pierwszy się zgadzam z tobą…
      Fajniej by coś zielonego wyglądało nawet kolejny rząd drzewek. Zasłoniły by widok na areszt i może w końcu Krzysztof przestał by narzekać na „rozmawiających „ ? Choć… utrudniły by jazdę po pijaku na ścieżce rowerowej 👍

  • oloderay

    Najwyższy czas, choć kostki troszkę szkoda, szczególnie odcinka przy placu 1000-lecia. Ładnie się komponuje ze skarpą Katedrą ale ten hałas… Jeśli już to zróbcie to z głową zachowując historyczny wygląd tego miejsca.

    • KrissKross

      Kostki szkoda… Człowieku to są kocie łby z XIXw. Mogę podać przykład miasta w Polsce, gdzie w latach 90tych wymieniono te popruskie kocie łby w rynku na specjalnie sprowadzaną kostkę bazaltową z RPA. Zaś z 15 lat temu zalano asfaltem wszystkie wylotówki z kocich łbów pruskich. Gdzie w takiej Pradze masz te historyczne kocie łby? To jest mentalność gościa co przyjechał spod Kołomyi i traktuje kocie łby jako zdobycz cywilizacyjną.

      • oloderay

        Opanuj się. Ty masz mentalność typa spod Kołomyi. Czy ja pisałem o zostawieniu kociaków? Czytaj ze zrozumieniem. Metod wykończenia jest wiele. Zależy mi na eleganckim i solidnym wykonaniu roboty. A przy okazji przestarzała, nierówna i śliska pruska kostka wytrzymała bez większych napraw dobre 130-150 lat. Najnowszej generacji prościutka, cicha mieszanka asfaltowa przy takich okolicznościach góra po 20 latach do wymiany.

        • KrissKross

          Właśnie się odsłoniłeś tą wytrzymałością 130-150 lat. BEZ WIĘKSZYCH NAPRAW. Typowe chadziajstwo. Wiesz, rzymskie Via do dzisiaj są w UK. Bez większych napraw.

  • Piotr Gross

    Ale scieszlki rowerowe są potrzebne mi się podoba wariant 1

  • KrissKross

    Pierwsza sprawa. Takie prace to nie jest nic nowego w ciasnej zabudowie typu Belgia czy Czechy i teraz pytanie dlaczego koncepcja jest opracowana przez ww. biuro projektanckie. Jak widać na załączonych obrazkach ten projekt nie wnosi Z U P E Ł N I E nic nowego w rozwiązanie arterii drogowej. Prócz kolorków i naniesionej ścieżki rowerowej nic się nie zmienia. Z E R O pomysłowości Z E R O innowacji. Co projektant poprawia prócz nawierzchni? To jest bieda projekt. Przedwczoraj przejeżdżałem przez małe miasto w Poznańskiem i na przejściu dla pieszych z wyspą na tejże wyspie były światła poziome w chodniku!!!

  • Patryk wrc

    Dalej zwężajcie jezdnie gdzie się da, będą korki jak na Westerplatte koło galerii w godzinach szczytu. Gratuluje pomysłu.

    • Martyna Bielawska

      Dokładnie. Korki na Westerplatte, obwodnicy, z Zawiszowa na Odnowiciela, gdy wracają z Electroluxu i Colgate i in. Wszędzie poszerzają ulice, u nas zwężają. Już widzę te korki na Grunwaldzkim i problem z wyjazdem autobusu z zatoki przed światłami, skoro tylko z jednego pasa będzie można jechać w Niepodległości.

  • Martyna Bielawska

    Z dwojga złego chyba ten pierwszy, chociaż brakuje lewoskrętu jadąc z pl. Wolności w Nauczycielską. Jednak oba warianty do bani. Zakładają zwężenie jezdni (np. jazda z Grunwaldzkiego w Niepodległości tylko z jednego pasa) i likwidację parkingów – w dobie zwiększającego się ruchu samochodowego. Obwodnicę też zwężyli po wymianie nawierzchni od PSB do Pszenna, zamiast dodać jeszcze jeden pas tak, aby były po dwa pasy w każdym kierunku aż od Pszenna do Słotwiny. W godzinach szczytu stoi się na obwodnicy od Orlenu do Pafalu i od Pafalu do Sikorskiego. Pani prezydent, niech Pani spojrzy, jak buduje się drogi np. w Wałbrzychu – od razu się je poszerza. Niech pani spojrzy, jak wybudowano obwodnicę w mniejszej o połowę Bielawie. Jak buduje się w Kłodzku itd.

  • Nie usuwajcie konta!

    Oba warianty słabe, ale lepsze zło to W II. W pierwszym zniknęły przystanki na pl. 1000-lecia, a w drugim są dwa. Bez sensu blokować wjazd pod WC w wariancie I. Likwidacja miejsc postojowych wzdłuż jezdni, to tragedia. Zwężanie jezdni też. Wiem, że i tak wąskim gardłem pozostanie korkująca się krzyżówka na pl. Wolności, ale Niepodległości będą blokowane przez skręcające auta w boczne uliczki. Pomyślałbym nad poszerzeniem końcówki Niepodległości właśnie przy pl. Wolności kosztem krzaków i chodnika, którym nikt nie chadza, bo donikąd nie prowadzi. Tam powinny być długie dwa pasy do jazdy w dół: na Wrocławską i do skrętu w Westerplatte. I niech to tym razem zaprojektuje ekspert od urbanistyki i komunikacji, a nie student I roku…

  • Roman Słomiński

    Niby wszystko ładnie, ale czy pomyślano o sygnalizacji świetlnej. przynajmniej dla pieszych?